.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداد، لاریجانی،آقا تهرانی؛سه گزینه جدی ریاست مجلس نه

شمال نیوز:اگر چه انتخابات مجلس نهم در بسیاری از حوزه ها بویژه در شهرهای بزرگ به دور دوم کشیده شد و بنا به اخبار رسیده این دور از انتخابات قرار است در اردیبهشت ماه برگزار شود, و البته چهرهای سرشناسی از نمایندگان هم هستند که پشت این کنکور مردمی جامانده اند , اما از همین الان رایزنی ها برای ریاست مجلس اغاز شده و سخن ها وجلساتی برگزار شده که نشان میدهد برخی از گروههای سیاسی داخل مجلس به اندیشه سه ماه اینده و شکل گیری مجلس نهم هستند.

البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که 70 درصد مجلس نهم تغییر کرده و اکنون کار برای رایزنی با نمایند گان جدیدی که وارد مجلس میشوند اندکی دشوار است , این درحالی است که سخن از کسانی به میان میاید که با اقبال عمومی مواجه هستند.
دراین میان خبر میرسد که بیشترین رایزنی ها حول محور رییس فعلی مجلس میچرخد و تقریبا تمام گروهها بر او اشتراک نظر دارند , اما هنوز باید برای به دست اوردن رای تازه به میدان امده ها فکری کرد.
درهمین راستا , یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جلسه حدادعادل با منتخبان مجلس نهم گفت: اینگونه حرکات خلاف عرف مجلس نیست با این وجود بنده شخصا این رویه را نمی‌پسندم.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جلسه حدادعادل با منتخبان مجلس نهم گفت: اینگونه حرکات خلاف عرف مجلس نیست چرا که معمولا افراد برای دست یافتن به جایگاه در هیات رییسه و یا نایب رییسی از هم‌اکنون شروع به لابی کردن می‌کنند، با این وجود بنده شخصا این رویه را نمی‌پسندم.
وی در عین حال با بیان اینکه گزینه‌های دیگری غیر از لاریجانی و حدادعادل برای تصدی صندلی ریاست مجلس نهم مطرح نیست، گفت: بنده اطلاعاتی در مورد فعالیت لاریجانی برای دستیابی به ریاست مجلس بعدی ندارم.

اسماعیل کوثری هم با اشاره به اینکه هنوز ترکیب مجلس کامل نشده است،اظهار داشت:علی لاریجانی و حداد عادل گزینه های احتمالی ریاست مجلس نهم هستند ولی با تکمیل شدن ترکیب نهایی مجلس شورای اسلامی ممکن است افرادی دیگر از سوی نمایندگان برای کسب این کرسی پیشنهاد شوند و شاید برخی افراد دیگر نیز تمایل به ریاست مجلس نهم را داشته باشند.

***سه گزینه برای مجلس نهم

گزارش رسیده به خبرنگار ما حاکی است که رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تشریح گرایشهای موجود در مجلس نهم، 3 گزینه احتمالی را برای ریاست مجلس پیش بینی کرد.

"احمد توکلی" گفت: به نظر می رسد در مجلس نهم سه گرایش شکل بگیرد؛ نخست جبهه پایداری که گرایش نزدیک تری به آقای احمدی نژاد داشته و موضع انتقادی جدی به آقای احمدی نژاد ندارد؛ گرایش دیگر هم گرایش ما است که اصولگرایان تحول خواه و منتقد به دولت است، و از عدالت خواهی و مبارزه با فساد و آزادیها به شدت دفاع می کنند؛ و گرایش سوم دسته سنتی‌ها است که این دو ائتلاف جبهه متحد را تشکیل می دهند.

توکلی پیش بینی کرد که ریاست مجلس با توجه به یارگیری این سه گرایش بین آقای حداد و آقای لاریجانی جابجا شود.

توکلی تأکید کرد: شاید جبهه پایداری بی میل نباشد که آقای آقا تهرانی را بدون اینکه سابقه ای داشته باشد ، مطرح کند. هر کدام از این سه نفر رییس مجلس شود، مجلس به نحو خاصی سیر خواهد کرد.

*** لاریجانی رئیس نمی‌شود

این اظهارات درحالی است که  برخی گروههای دیگر ریاست مجلس هشتم را نمبپسندند و برگزینه های دیگر تاکید دارند از جمله , حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم که در خصوص ارزیابی خود از مجلس نهم گفت: مجلس نهم مجلسی بهتر از مجلس هشتم خواهد بود.

این روحانی حامی دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که به نظر شما رئیس مجلس نهم چه کسی خواهد بود؟ گفت: رئیس مجلس یکی از نمایندگان مجلس خواهد بود، اما انشاالله لاریجانی رئیس مجلس نهم نمی‌شود.
درعین حال , حجت الاسلام روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با رد گمانه زنی ها در خصوص لیست مشترک پایداری با جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات گفت: جبهه پایداری برای همه چیز مجلس نهم برنامه دارد و حتی برای ریاست مجلس برنامه ریزی مشخصی دارد ، اما اکنون زمان گفتن برنامه ها نیست./قدس
 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.